۱۳۹۰ خرداد ۲۲, یکشنبه

جایی برای مردن

به قول یکی از رفقا حدود پنجاه درصد مارمولک های خونه ی ما بر اثر مرگ طبیعی نمی میرن، البته اگه کشته شدن با دمپایی رو هم جز مرگ طبیعی براشون در نظر بگیریم.
همین چند ماه پیش یه جسد بی جون رو جلوی در ورودی پیدا کردم، به نظر می رسید با ضربه کشته شده ولی بعد از تحقیقات و تفحصات بسیار متوجه شدیم که به دلیل نا معلومی مرده، که می تونه بر اثر نزاع بین مارمولکی که ممکنه به خاطر دعوا بر سر ناموس بوده باشه این اتفاق افتاده. به هر حال من جسد رو به پاگرد منتقل کردم.
امروز بعد از ساعت ها نظافت متوجه جسد بسط یافته یک مارمولک به چهارچوب در شدم، چسبیده بود به چهارچوب، این که چطور ممکنه در بسته بشه و یه مارمولک سریع السیر نتونسته باشه خودش رو نجات بده مسئله است. به هر حال جسد نیمه خشک مامولک با دشواری بسیار به سطل آشغال منتقل شد.
بعضی وقت ها مرگ توی شرایطی سراغت می آید که فکرش رو نمی کنی، مثلا هیچ وقت فکرش رو می کنی که اتاق نشیمن خانه ات جای مردن باشد؟ مارمولک بی چاره ای که جسدش رو چسبیده به چهارچوب در اتاقم پیدا کردم هم هرگز فکرش رو نمی کرده چهارچوب در جای مردن باشد، اگر فکرش رو می کرد شاید با اون آغوش باز لم نداده بود به چهارچوب که با بسته شدن در خیلی اتفاقی بمیره.
مردن همیشه همون جا اتفاق نمی افته که جای مردن باشد.



۸ نظر:

رهگذر گفت...

اصلا فکرشو نمی کرد با بدرقه صدایی دم گوشش که "جون ات رو مدیون قاتل مارمولک هایی..." دوباره برگرده به باغچه همسایه؛ملخی که همزمان با خوندن این پست رو مبل زیر پنجره فرود اومد.
آره،"مردن همیشه همان جا افتاق نمی افتد که..."

masoud گفت...

فکر کنم بهتر باشه مثل یه مارمولک مرد..چون بدلیل شخصیت نجیب و آرومی که داره خیلی کم میشه که مزاحم آدمها بشه ما هستیم که میریم سراغش...
ولی سوسک برعکس مارمولک هست و به دلیل شخصیت فضول و پرویی که داره یکدفعه میپره وسط افکار زندگی آدمها و مرگی به مراتب بدتر از مارمولک نصیبش میشه...پس سعی میکنم مارموک باشم تا سوسک!!!
(کشتم خودمو!) :) قاسمی!!!!

Unknown گفت...

قاسمی، هیچ رقمه تو منو یاد مارمولک نمینداختی که با این حرف دیگه می ندازی :)

masoud گفت...

پس خوشا به سعادت من و مارمولک هر دو!
:)
تابستون داره میادااااا!!

Taurus گفت...

جدی آدم هیچ وقت فکرشو نمیکنه که کی وقتشه ، واسه همین باید یجوری حساب کتابشو آدم راست و ریست کنه که انگار همین فردا قراره بره... در ضمن واسه همین میتونی رژیم تو از همین حالا
شروع کنی که خدای نکرده با شکم گنده از دنیا نری :دی

جاسم گفت...

نتیجه اخلاقی:
به تعداد "مارمولکها" راه هست برای رسیدن به خدا!!

Unknown گفت...

به به آقا جاسم. بله حق با شماست.

Unknown گفت...

به به آقا جاسم. بله حق با شماست.