۱۳۸۸ آبان ۳, یکشنبه

ترشی


مامانم معتقده آدم اگه ترشی رو از سوپر سر کوچه بخره دنگ و فنگش کمتره، ولی من فکر می کنم آدم ترشی که خودش درست می کنه یه مزه دیگه می ده!
هر سال همین موقع ها که می شه من روی میز آشپز خونه رو پر می کنم از انواع و اقسام سبزی و بعد بسم الله. پارسال خیلی طرفدار داشتند این ترشی های دست ساز، از همکارهام بگیر تا زن عموم! امسال یه سری بدعت گذاری هم کردم و البته یه ترشی جدید هم ساختم، یه چیزی شبیه ترشی ژاپنی. ریخت و قیافه اش که محشر شده ...
این کار رو دوست دارم و یکی از دلایلم اینه که وقتی کرفس و خیار و هویج و گل کلم و سیر و موسیر، همه ی اون هایی که دوسشون دارم و همه اون هایی که ندارم کنار هم توی سرکه می شینن بعد از چند روز مزه همدیگه رو میگیرن، اون وقت با اینکه از سیر بدم میاد ولی اثرش رو روی گل کلم خیلی دوست دارم. چقدر شبیه زندگی ما آدم هاست این کنار هم بودن سبزی جات.

۱۲ نظر:

مینا گفت...

این پیام اخلاقیش بود؟:))
دوباره تو ترشی درس کردی که به خورد ما بدی؟
به جا این کارا پاشو بیا کاشون.
مامان راس می گه!بی کاری مگه؟
استغفرالله.

Unknown گفت...

آخی نیست که توام تهشو در نمیاری؟!
:دی

میم. ح. میم. دال گفت...

من با اینکه آدم باید یه کاری مخصوص خودش داشته باشه موافقم. حالا اون میتونه ترشی درست کردن باشه. من هروقت میرم ایران یک ماه کامل ترشی میخورم هر روز به مقدار زیاد! چون همسایه ها میدونن خیلی دوست دارم و همه میارن!

7805 گفت...

فکر میکردم معمولاً این گرسنه است که از سیر خوشش نمی آید. ولی گویا گاهی سیر هم از سیر خوشش نمی آید!

محبوبه گفت...

دلم آب افتاد.برای منم کنار بذار.

یه دخمل خوب وقتی ترشی درست می کنه وقت چیه؟!

Unknown گفت...

به محبوبه: وقت خداحافظی؟ وقت برنامه بعدی؟ وقت درست کردن آب گوشت بز باش؟ هیچ کدام؟

Amir گفت...

من عاشق این مدل ترشیم.. عاشق هویج و گل کلم تو ترشی

Maryam گفت...

راست میگی‌ الان موقعی‌ ترشی هست. یادش بخیر مامان همه سبزیجات رو می‌‌میشدت نوبت من بود که یواشکی بهشون نخونک بزنم. آخه همش شسته همش چشمک میزدن من بی‌ تقصیر بودم. الان ۴ سال که دیگه ترشی بی‌ ترشی :(

Unknown گفت...

به امیر: حالا دم دمای اومدن تو هم باز درست می کنم ؛)
به مریم: اساساً ناخنک زدن یکی از شیرین ترین کارهایی که آدمی زاد می تونه انجام بده. من به رشته های آشی ناخنک می زدم فک کن!

narges گفت...

لطفا ترشی ای که با جوانه درست مشه را اموزش بدید

Unknown گفت...

نرگس جون می تونین از پست آخر طرز تهیه رو بخونین.

Taurus گفت...

هوس کردم , مثله اینکه ترشیات حرف نداره:-(