۱۳۸۹ آبان ۱۵, شنبه

گوسفند


انگار یک گله گوسفند از ته کوچه آمدند و درست وسط کله ی من خانه کردند، چوپان هی کرد و آن ها آمدند، حالا همه شان نشسته اند نه صدایی می کنند و نه حرکتی، پخش شده اند توی کله ی من و فقط حس می کنم سرم سنگین شده و نوای نی چوپان مدام در سرم دوره می شود و هی خاطرات و ضد خاطراتم را دوره می کند، تا برسم به آن دختربچه ی مو فرفری بیست سال قبل، این وقت شب که می شد دلش خوش بود به یک شام داغ، و آن بخاری که دلش می خواست از روی غذا قاپش بزند، تا برسم به شب های طولانی زمستان های کودکی ام که آسمانش انگار نزدیک تر بود، از پنجره های قدی رو به حیاط می شد ستاره ها را شمرد و هی ها کرد به شیشه پنجره و هی گوسفند کشید و بعد یک خط بزرگ کشید دورشان که در نروند.  

۷ نظر:

لیلا+ گفت...

الاااااااااهی
خیلی بامزه بود، دوست داشتم.
من هنوزم شبا دلم با یه شام داغ خوش میشهD:،بده ولی از ناخنک زدنم خوشم میاد،به شیشه هم ها میکنم (فقط گوسفند نمیکشم،سخته!،چشم چشم دو ابرو دماغ و دهن یه گردو میکشم)

Azam گفت...

کوچکتر که بودیم دل بزرگتری داشتیم، اکنون که بزرگیم چه دلتنگیم...

علی گفت...

سلام . من که یه بخشی از زندگیم مرور خاطرات گذشتم هستش . ممنون - جالب بود

مینا گفت...

:دی
خوابت نمیبرده؟:دی
خیلی خوبه که.من هر شبی میخوام درس بخونم این گوسفندا نمیذارن:دی

Unknown گفت...

اینو به نعمتی هم بگی حله!

ناشناس گفت...

آدم هاي بزرگ در باره ايده ها سخن مي گويند
آدم هاي متوسط در باره چيزها سخن مي گويند
آدم هاي كوچك پشت سر ديگران سخن مي گويند


آدم هاي بزرگ درد ديگران را دارند
آدم هاي متوسط درد خودشان را دارند
آدم هاي كوچك بي دردند

آدم هاي بزرگ عظمت ديگران را مي بينند
آدم هاي متوسط به دنبال عظمت خود هستند
آدم هاي كوچك عظمت خود را در تحقير ديگران مي بينند

آدم هاي بزرگ به دنبال كسب حكمت هستند
آدم هاي متوسط به دنبال كسب دانش هستند
آدم هاي كوچك به دنبال كسب سواد هستند

آدم هاي بزرگ به دنبال طرح پرسش هاي بي پاسخ هستند
آدم هاي متوسط پرسش هائي مي پرسند كه پاسخ دارد
آدم هاي كوچك مي پندارند پاسخ همه پرسش ها را مي دانند

آدم هاي بزرگ به دنبال خلق مسئله هستند
آدم هاي متوسط به دنبال حل مسئله هستند
آدم هاي كوچك مسئله ندارند

آدم هاي بزرگ سكوت را براي سخن گفتن برمي گزينند
آدم هاي متوسط گاه سكوت را بر سخن گفتن ترجيح مي دهند
آدم هاي كوچك با سخن گفتن بسيار، فرصت سكوت را از خود مي گيرند

ناشناس گفت...

مشکل گوسفند دارین؟
گرگ بدم خدمتتون !!