۱۳۸۸ آبان ۱۲, سه‌شنبه

کاج های باران خورده محله ما

بالاخره آن ابرهای باران زا که در مغرب زمین چند روز بود همان طور نان استاپ می باریدند و بعضی ها کیفش را می کردند به شهر ما هم رسیدند.

امروز آهسته که از خیابان پائین می آمدم، انگار که تنها کار دنیا همین آهسته پائین آمدن از کنار جوی خیابان ملاصدرا باشد، این سوال مدام در ذهنم نوسان می کرد که این خیابان زیر بارش باران خیابان زیبایی است، یا این منم که فکر می کنم این خیابان زیر بارش باران زیبا شده است. هر چه بود غنیمتی بود تا آن پوشش سفید روی صورتم را کنار بزنم و یک دل سیر نفس بکشم، و بگذارم بوی خوش کاج های باران خورده تا آن سوی مشامم برسد، بوی خوش کاج های باران خورده که در کنار همان خیابان زیبا ردیف شده اند و انگار بی آنکه کسی گفته باشد مرهمی است بر درد خستگی این روزهای من، خیلی بیشتر از دارو ها و پرهیز های غذایی.

گاهی روزها با همه ی سادگی شان غریبانگی زیبایی دارند.

۹ نظر:

Amir گفت...

بوی خوش چوب خیس خورده و نم کشیده در هوای گرگ و میش و مه آلود صحب

Unknown گفت...

و البته بحث سرنوشت و اینکه ما خودمون سرنوشتیم. :)

محبوبه گفت...

واینکه شاید مرهمی باشد برای درد دانستن و نتوانستن...

Unknown گفت...

منظورت چیه محبوبه از درد دانستن و نتوانستن؟

7805 گفت...

پس بلطف حق، گویا سلامتی حاصل شده است. البته بیماری آنهم بیماری که آدم را ،کمی تا قسمتی، از حرف زدن بیاندازد برای بسیاری انسانها چندان بد هم نیست. چون گویا در فیزیکولوژی(!) میگویند: "حاصلضرب کارکرد مغز در چانه مقداریست ثابت!"
در مورد تو البته، معمولا این طور اتفاق می افتد که بیماری کمی شور و شرت را می اندازد و بزرگترت میکند و میشوی همان فسقلی بابا! بدون عصبیت و بدون تیغ تیز کنایه و نفرین و گیر سه پیچ به چیزهایی که سر خیلی آدمها را خورده اند و هنوز پا بر جایند. در مجموع واقعی تر و باهوشتر و دلپذیرتر...

میم. ح. میم. دال گفت...

من این دست از نوشته ها رو خیلی دوست دارم. ساده و در عین حال به معانی عمیق احساسی اشاره دارند که به قدری بدیهی هستند که مثل هوا ما اکثر اوقات فراموش میکنیمشون.

Unknown گفت...

به 7805 : منظورت اینه که بهتره مریض باشم؟
به محمد : گاهی بدیهیات از نظر دور می مونن!

7805 گفت...

منظور اینست که مثل روزهایی که بیماری، سالم بیندیش

(پ.ن: خدا رحمت کند کنفسیوس را! به قبر من هم نور ببارد)

n+i+a گفت...

بعضیها در تایلند برای این نوع نمد مالی پول هم خرج میکنند. البته نمد مالش کمی ملایم تر است. اگر خوابهایت سریالی است روی این سناریو هم کار کن