۱۳۸۸ مرداد ۲۷, سه‌شنبه

چی می خواستم بگم ؟


روزی فیلسوفی گفته بود " برای هستی علم هم که شده، لازم است شرایط یکسان، همواره نتایج یکسانی به بار بیاورند."
خوب : شرایط یکسان، نتایج یکسان به بار نمی آورند .
همین طور که فاینمن این رو می گه ، من هم اشتباه نگارشی چند پست قبل رو تصحیح می کنم:
I am inhabited by a cry , nightly it flaps out, looking with it hooks for something to love... (Sylvia Plath)
بله خب آدم باید اشتباهاتش رو بپذیره ! به خصوص وقتی از شعرهای سیلویا می نویسه.
پ . ن :
1- قابل توجه لیلا + : عزیزم این بلاگ اسپات تو رو دوست نداره خیلی های دیگه هم منو دوست ندارن ، باهاش حرف می زنم که اذیت نکنه بذاره تو کامنت بذاری ولی لیلا این کارمای خودته نمی ذاری کسی کامنت بذاره این بلاگ اسپاتم خیلی حالیش می شه.
2- قابل توجه یه نفر دیگه : آقا ما وبلاگ زدیم شما بخونین، درشم بازه برای همه، ولی باشه از این به بعد دعوت می کنیم. فقط ابرو بالا نندازید که من می ترسم! مضطرب می شم نمی دونم چی رو بگم چی رو نگم.
3- من بسیار نگرانم.

۵ نظر:

میم. ح. میم. دال گفت...

با این جمله فیلسوفه حال کردم. توی این مایه ها بود که توروخدا بذارین لااقل دل ما به این هستی علم خوش باشه! ولی من میگم از کجا میدونی که شرایطش یکسان بوده؟ و بعد یکسان ممکنه در سطوح مختلفی از دید آدم به پدیده ها متفاوت تعریف بشه... منظورم اینه که گاهی دو شرایط متفاوت اگر صرفا به کلیتشون نگاه کنی یکسان هستند ولی اگر بری قاطی جزئیات دیگر یکسان نیستند. یعنی تعاریفش قراردادیه. همونطور که تعاریف علمی هم قراردادیه.

لیلا+ گفت...

نمیشدزودتر باهاش حرف بزنی ؟!

در ضمن شما نگران نشو،برات خوب نیست ،TBF تا پایین میاره.
البته وقتی خواستی کل پستتا بخونی MFI من هم بهم ریخت ;)

Unknown گفت...

To Mohammad:
من که خودم کلاً همیشه فکرم به اندازه های بسیار بزرگ و بسیار کوچکی مشغوله که نمی شه اونجا گفت شرایط دقیقاً یکسانه ولی این که این حرف رو فاینمنی زده که خودش سرش به کوانتوم گرمه ! این عجیبه و حتماً اون دلیلی داره!
To Leila:
دیدی لیلا آدم اگه بخواد یه کاری رو بکنه می شه! این نگرانی اصلن دست خودم نیست. خب اگه آدم یهو ببینه 14 روزه یکی غیب شده ... ولش کن بابا.
اصلن اینو بذار بنویسم:
دل قوی دار سحر نزدیک است.

سمیه گفت...

تو لينکات واردم کن با نام ِ > مردود
بعد خبرم کن

Unknown گفت...

شما؟ اجباریه؟