۱۳۸۹ شهریور ۳۱, چهارشنبه

قهوه ی تلخ


می پرسد قهوه ی تلخ را خریدی؟ وقتی جواب می دهم نه، و در ادامه می پرسم مگر پخش شده؟ تقریبا گر می گیرد. چند ثانیه ای که چیزی نمی گوید شاید فقط به خاطر آن نان و نمکی است که گاهی با هم خورده ایم.
حالا مدتی برایم سخنرانی کرده، دعوتم کرده که بروم توی فیس بوک توی چند تا گروه حمایت از مهران مدیری و من برفک تلویزیون می بینم و نمی دانم چی را نه عضو شوم. چند دقیقه ای هست که دیگر اصلا گوش نمی دهم. دلم می سوزد، برای خودم، برای مردم ایران که اینقدر زود احساساتی می شوند، آخرش می پرسم حالا اگر مهران مدیری با تلویزیون کنار می آمد و قهوه ی تلخ از تلویزیون پخش می شد چه؟ چند ثانیه سکوت و بعد مطمئن می گوید نه کسی که دعوت فلانی را رد کرده مگر می شود با تلویزیون کنار بیاید؟ نگاهش کردم. گفتم نه تشویقت می کنم بخری نه نخری. فقط چنان نکنید که اگر مهمانی بعدی فلانی را توی همان تلویزیونی که دیدن برفکش بِه از برنامه هایش است نشان دادند و دیدیم مهران مدیری صف اول کنار شریفی نیا نشسته دیگر جوابی برای هیچ کدام سوال هایمان نداشته باشیم. قهوه ی تلخ را فقط برای قهوه ی تلخ بخر نه برای سناریوی سیاست زده ای که برای عوامل سریال نوشته اند.
ما عادت داریم به بزرگ نمایی، نماد حقانیت مان این یک سال شده دستبند سبز، شده شعار آزادی، شده داد و بی داد بی حاصل، زود یادمان می رود که الفبای آزادی را با اندیشه می سازند.

۵ نظر:

رهگذر گفت...

کی این طرز رفتارو،این اندیشه رو می سازه؟
مثل اون سوال "کی این سلیقه عام رو میسازه؟" قضیه مرغ و تخم و مرغه؟ که باید ملت بخوان مرشد و مارگاریتا رو تا انتشاراتیه...یا باید انتشاراتیه ..تا ملت ... .
پ.ن:چطوریه که همه می دونن اوضاع خوب نیست ولی باز اوضاع خوب نیست؟!

Unknown گفت...

چی بگم رهگذر از بدی و خوبی و خواستن و دانستن؟

رهگذر گفت...

... .
@};-

علی صبوری گفت...

ما عادت داریم به بزرگ نمایی، نماد حقانیت مان این یک سال شده دستبند سبز، شده شعار آزادی، شده داد و بی داد بی حاصل، زود یادمان می رود که الفبای آزادی را با اندیشه می سازند.

M J گفت...

به نظرم هر اندیشه نیکویی به یه حرکت نیاز داره...اگه من توانایی وشاید ابزار اون حرکت رو ندارم لا اقل میتونم نیروی محرکه باشم..
این حمایت شاید یک دلگرمی وفقط یک دلگرمی برای اون کارگردان باشه..وشاید تنها کاری که از دسته بقیه برمیاد..فقط در جهت سپاس از حرکتی درگذشته که دلنشین بوده
چون رابطه ما ایرانی های احساسی بیشتر عمل وعکس العملیه
عقیدم اینه که نباید یکیو بخاطر خطای نکرده نکوهش کرد...حتی اگر/ایا/شاید/احتمال همچین هم نشینی بر صدر مجلسی در اینده وجود داشته باشد عکس العمل این ایرانی احساسی این چنین نخواهد بود
این نگرانی که احتمال دارد در اینده اتفاقی خلاف انتظار رخ دهد شهامت محبت رو از مامیگیره
فعلا عمل از دیگران سر میزند ما فقط...

احساس میکنم بنده هم در نقش همان مبلغ یا در دیدی خوشبینانه تر همان ایرانیه احساسیه جوزده ظاهر شدم وشاید..(اسامی زیادی میتوانم داشته باشم)
اما...
الفبای سیاسی من با همین سادگی و خوشبینی شیرین میشود نه با تلخی بدبینی به آینده